دسته بندی نشده

بیشترین کاربرد سنگ تراورتن برای چه مواردی است؟

بیشترین کاربرد سنگ تراورتن برای چه مواردی است؟

موارد کاربرد سنگ تراورتن در ساختمان

سنگ تراورتن یکی از سنگ هایی است که در طبیعت یافت می شود. این نوع سنگ که در چشمه های آب گرم و غارهای سنگ آهک به وجود می آید، دارای سوراخ هایی است که در اثر فرار دی ‌اکسیدکربن ایجاد می‌ گردد. امروزه از سنگ تراورتن به عنوان مصالح ساختمانی به شکل سنگ اسلب، کاشی، موزاییک و … استفاده می شود. در این مقاله شما را با این سنگ پرکاربرد، مهر سنگ، قیمت سنگ تراورتن و نحوه تهیه سنگ تراورتن ارزان آشنا می کنیم.

برای مشاهده بهترین سنگ ها برای کف ساختمان کلیک کنید

سنگ تراورتن چیست و کجا استفاده می شود؟

سنگ تراورتن از رسوب کربنات های کلسیم در مناطقی که آب های حرارتی زیرزمینی بیرون می آید و در غارهایی با آب های حرارتی یافت می شود. یکی از بلوک های ساختمانی طبیعی با خواص بی کربنات محلول است. سنگ های تراورتن پس از جدا شدن از مناطقی که در آن قرار دارند، به صورت بلوک‌ هایی مانند کاشی پردازش می‌شوند. سنگ های تراورتن خواص مهمی مانند ارائه ظرافت طبیعی و داشتن خواص ضد باکتریایی دارند. این ویژگی ها موجب تفاوت قیمت سنگ تراورتن در بازار مصالح ساختمانی می شود.
سنگ های تراورتن به عنوان مصالح ساختمانی از معادن سنگ تراورتن استخراج می شوند. معادن سنگ تراورتن در مناطقی ایجاد می شوند که سنگ تراورتن در آنها متمرکز شده است. سنگ های تراورتن استخراج شده از این معادن در کارخانه های سنگ مرمریت فرآوری می گردند.

برای مشاهده انواع سنگ نما کلیک کنید

بافت و پوشش سنگ تراورتن

تراورتن ها لایه های سنگ آهکی هستند که از فروپاشی بی کربنات در آب های زیرزمینی در نتیجه از دست دادن دی اکسید کربن تشکیل شده اند. در واقع، یک نوع سنگ رسوبی بوده که بافت متخلخلی دارد؛ از سنگ آهک سبک تر است و سختی متغیری از خود نشان می دهد. در طول زمان، به دلیل پوسیدگی بقایای حیوانی یا گیاهی، سوراخ هایی (حباب های هوا) در سنگ های تراورتن رخ می دهد.
سنگ های تراورتن پس از خارج شدن از معدن، نرم شده و به راحتی پردازش می شوند. پس از تماس با هوا رطوبت خود را از دست داده و سخت می شوند. سنگ های تراورتن با وجود ساختار متخلخل، سنگ های بسیار مقاوم و سختی هستند. نوع بافت و پوشش در قیمت سنگ تراورتن موثر است.
پوشش های تراورتن از دوام کمتری نسبت به پوشش های گرانیتی و مرمری برخوردار هستند؛ زیرا فرآیند تشکیل طولانی مدتی را طی نمی کنند و بدون تکمیل کامل شکل گیری خود به سطح می آیند. سنگ های تراورتن در برابر فشار 250 تا 750 کیلوگرم بر سانتی متر مربع مقاوم هستند. هنگامی که سنگ های تراورتن در داخل خانه استفاده می شوند، هم ظاهر تزئینی و هم ظاهری طبیعی ایجاد می کنند.

ویژگی های سنگ تراورتن

بارزترین ویژگی سنگ های تراورتن طول عمر آنهاست. آنها را می توان در رنگ، طرح، موتیف و شکل دلخواه اجرا کرد. به عنوان مثال، می‌ توانید باغ ‌های خود را با سبک قدیمی تراورتن تزئین کنید. از نظر ویژگی های سنگ تراورتن می توان گفت که نیازی به نگهداری مداوم ندارد. سنگ تراورتن رنگ طبیعی خود را برای مدت طولانی حفظ می کند. برای این منظور سنگ تراورتن را باید دور از محصولات شیمیایی نگه داشت و در فواصل زمانی معین تمیز کرد. اگر سنگ تراورتن برای استفاده در فضای باز در نظر گرفته شده است، باید سطوح ضد آب (روش پر کردن و پرداخت) انجام شود. با این روش می توان آن را به راحتی در فضای باز استفاده کرد. ویژگی هایی مانند طرح، رنگ، شکل و موتیف در قیمت سنگ تراورتن موثر هستند.

سنگ تراورتن در کجا استفاده می شود؟

سنگ های تراورتن را می توان پس از برش های مناسب و پردازش های سطحی با توجه به نواحی مورد استفاده در همه ی پوشش های کف داخلی و خارجی و دیوارپوش ها استفاده کرد. امروزه در هر منطقه ای امکان مشاهده سنگ تراورتن وجود دارد. سنگ‌های تراورتن را می‌توان در بلوک‌های بزرگ استخراج کرد یا به‌عنوان پوشش از طریق برش استفاده کرد. به دلیل برداشت آسان از معدن، پردازش و برش آن، فراوانی سنگ تراورتن قیمت سنگ تراورتن، انتخاب گسترده رنگ ها و ظاهر تزئینی آن، کاربرد وسیعی دارد. سنگ های تراورتن عموماً در ضخامت 3 سانتی متر یا 5 تا 7 سانتی متر تولید می شوند. دیوارهای با سنگ تراورتن در بسیاری از زمینه ها مانند باغ سازی، روکش پله ها، روکش داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده می شود.

pic 2 300x225 - بیشترین کاربرد سنگ تراورتن برای چه مواردی است؟

آشنایی با سنگ تراورتن و کاربرد های آن

کاربرد سنگ تراورتن به عنوان کفپوش

سنگ تراورتن به عنوان مصالح ساختمانی برای کف سازی در کارخانه ها آماده می شود. مهم ترین ویژگی که سنگ تراورتن را از سایر مصالح ساختمانی کفپوش متمایز می کند ساختار غیر لغزنده آن است. عمده ‌ترین ماده تشکیل‌ دهنده آن کربوهیدرات است؛ زیرا از فروپاشی کربوهیدرات در لایه‌ها تشکیل شده و ساختار آن نیز در لایه‌ها ظاهر می ‌شود. اگرچه ساختار محکمی دارد، اما این وضعیت و نیز قیمت سنگ ممکن است با توجه به برش متفاوت باشد.

رنگ سنگ تراورتن

یکی از مهم ترین ویژگی های سنگ تراورتن که در رنگ های مختلف سنگی، بژ، کرم، طوسی، قهوه ای روشن، زرد نقره ای و قرمز تولید می شود این است که می توان آن را به چند روش برش داد. از نظر تزئینی این سنگ دارای ساختار متخلخل و فیبری بوده و در حمام، محیط منزل، کافه، رستوران، هتل، اداره، اتاق جلسات، دیوار استخر، روکش خارجی، پشت یونیت تلویزیون، روکش نما، راهروها و کف‌های مرطوب استفاده می شود. اخیراً به پرکاربردترین سنگ کفپوش تبدیل شده است. ساختار همگن آن باعث جذابیت بیشتر سنگ تراورتن بلاست می شود. قیمت سنگ تراورتن بسته به رنگ و ساختار آن متفاوت است. انواع سنگ تراورتن ارزان و گران در بازار موجود است.

سنگ تراورتن قرمز

یکی از کمیاب ترین گونه های موجود تراورتن در جهان، نوع قرمز آن است که در مناطق خاصی از جهان تولید می شود. از آن می توان در قسمت های سنگ های دوشاخه، موزاییک ها، سینک ها، دیوارها، شومینه ها، باغ ها، فواره ها، نرده ها، ستون ها و دیوارکوب ها به صورت بلوک، برش به اندازه و اسلب استفاده کرد. لذا رنگ آن در قیمت سنگ تراورتن بی تاثیر نیست.

کفپوش تراورتن

سنگ های تراورتن در مقایسه با بسیاری از مصالح ساختمانی مصنوعی، هم مقرون به صرفه، هم ماندگارتر و هم دائمی هستند و به دلیل حالت متخلخل، کاربرد آنها آسان تر است. در 20 سال گذشته، به یک دکوراسیون طبیعی و مصالح ساختمانی تبدیل شده است که توجه معماران، کارشناسان محیطی و شهرسازی را برای پروژه‌ها به خود جلب می‌کند. علاوه بر مقرون به صرفه بودن و نصب آسان نسبت به سایر سنگ ها، به دلیل استفاده راحت و ساختار طبیعی بر سایر سنگ ها مانند سنگ مرمر، اونیکس، سنگ آهک، تخته سنگ و گرانیت ارجحیت دارد.

سنگ تراورتن چکشی

یکی از انواع این سنگ، تراورتن چکشی است. تولید آن با کهنه کردن از طریق سنگریزه و در نتیجه یک مصالح ساختمانی سنتی انجام می شود. از آنجایی که سایر سنگ‌ های تراورتن دارای سبک ‌های برش متفاوتی هستند، در تراورتن چکشی نیز سبک‌ هایی وجود دارد که برخی از آنها شامل ست الگوی فرانسوی و کفپوش آزاد بوده و و قیمت سنگ تراورتن آن متفاوت است. انواع سنگ تراورتن ارزان را می توانید با جست و جو در فروشگاه ما پیدا کنید.

چرا باید سنگ تراورتن را انتخاب کنیم؟

از آنجایی که سنگ های تراورتن طبیعی هستند، در برابر شرایط آب و هوایی متغیر بسیار مقاوم عمل می کنند. یکی از رایج ترین مشکلات در استفاده از سنگ مرمر طبیعی در فضای باز، ترک خوردن مویرگی و سختی بسیار زیاد است. در زمستان آب از این شکاف ها وارد می شود و با کاهش دمای هوا یعنی یخبندان ممکن است شکاف هایی ایجاد شود. سنگ‌های تراورتن این ترک ‌ها را ندارند. بنابراین در پوشش‌های کف باغ ویلایی در فضای باز در کنار استخر استفاده می‌ شوند. قیمت سنگ تراورتن بسته به نوع مصرف آن متفاوت است.

چگونه سوراخ های سنگ تراورتن را ببندیم؟

همانطور که مشخص است، سنگ های تراورتن در ساختار طبیعی خود دارای سوراخ هستند. این سوراخ ها در واقع آبراه هستند. بسیاری از کاربران ترجیح می دهند این منافذ را پر کنند. راه های مختلفی برای بستن منافذ سنگ تراورتن وجود دارد. امکان پر کردن سوراخ ها با پر کردن پس از اعمال وجود دارد؛ زیرا می تواند یک پرکننده ساختگی باشد.
تراورتن ها به صورت پر شده و پر نشده فروخته می شوند. این ویژگی عنصر متغیر قیمت سنگ تراورتن است. تراورتن های پر شده ساخته شده پس از پر شدن صیقل داده شده و انجام می شوند. اگر تراورتن پر نشده، یعنی متخلخل خریداری کرده اید، مواد تزریقی مخصوص برای پر کردن وجود دارد. نسبت به سیلیکون انعطاف پذیر بوده و برای رنگ تراورتن مناسب هستند. شما می توانید از جدول رنگ گروت مناسب ترین رنگ و سنگ تراورتن ارزان را برای سنگ خود انتخاب کنید و عملیات تزریق را انجام دهید.
فرآیند تزریق آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت و دشوار نیست. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که پس از گذاشتن سنگ های صیقلی، پرکننده مفصل کمی آبکی تر از قوام معمولی را روی سنگ ها ریخته و به کمک اسکاج حرکت دهید تا منافذ و درزها پر شود.

استفاده از سنگ تراورتن در سرویس بهداشتی

به راحتی می توانید از سنگ تراورتن ارزان به عنوان پیشخوان در سرویس های بهداشتی استفاده کنید؛ البته به شرطی که میز خود را از مواد شیمیایی دور نگه دارید. حوض های کاسه ای تراورتن که اخیراً مورد تقاضا قرار گرفته اند در کنار کانترهای تراورتن نیز مورد استفاده قرار می گیرند. بهترین ماده تمیز کننده برای نظافت کانتر بدون شک آب صابون است. با این روش میز سنگ تراورتن شما حتی پس از سال ها ظاهر روز اول خود را دارد و می درخشد. مدل های روشویی کاسه ای تراورتن را می توانید از سایت مهر سنگ انتخاب و خریداری کنید.

pic 1 300x225 - بیشترین کاربرد سنگ تراورتن برای چه مواردی است؟

خرید و قیمت انواع سنگ تراورتن

قیمت سنگ تراورتن

سنگ های مرمریت تراورتن دارای سوراخ به دلیل دوام بیشتر در جاده ها نیز استفاده می شوند. با این حال، از آنجایی که قیمت سنگ تراورتن نسبت به سازه های بتنی گران تر است، معمولاً برای اهداف تزئینی مورد استفاده قرار می گیرد. با برش و پردازش منظم سنگ های بزرگ، تراورتن قابل استفاده می شود. در حالی که این امر باعث گران تر شدن قیمت تراورتن می گردد، می توان آن را در تولیدات شخصی نیز ساخت. از آنجایی که سنگ ها با برش در ابعاد خاصی تهیه می شوند، این فرآیند با توجه به مساحتی که برای کفپوش تراورتن استفاده خواهید کرد انجام می شود. قیمت سنگ تراورتن اصفهان با توجه به کیفیت آن بسیار مقرون به صرفه است.

ظاهری غنی در پوشش سنگ تراورتن

سنگ تراورتن انتخاب خوبی برای پوشش دیوار خواهد بود. با این انتخاب دیواری که می پوشانید هم اصیل به نظر برسد و هم ظاهری مدرن خواهد داشت. به وسیله روکش نما سنگ تراورتن که جایگاه بسیار مهمی در دکوراسیون دارد، به ظاهر دلخواه خود برسید. روکش تراورتن را می توان در قسمت خاصی از نمای بیرونی ساختمان یا خانه های یک طبقه یا دو طبقه اعمال کرد؛ زیرا ظاهر بسیار زیبایی را برای دیوارهای بیرونی ایجاد می کند.

استفاده از تراورتن در استخرها

اگرچه معمولا در مناطق بدون آب استفاده می شود؛ اما باید توجه داشت که در مناطق مرطوب هیچ آسیبی نمی بیند و برای پوشش بیرونی سیستم هایی مانند استخر مناسب است. در حال حاضر در بسیاری از سازه های استخری، از آن استفاده می گردد. از آنجایی که استفاده از تراورتن در مکان ها مغایر با ساختار آن بوده، استفاده از آن فقط در مفهوم بصری صحیح تر است.

قیمت سنگ تراورتن اصفهان

در کشور ما قیمت سنگ تراورتن به دلایل مختلفی دچار نوسان است. انواع سنگ تراورتن ارزان و گران در بازار موجود است. عوامل مختلفی مانند کیفیت و کاربرد در تفاوت قیمت این سنگ کارآمد تاثیرگذار هستند. قیمت سنگ تراورتن اصفهان نسبت به کارایی آن مقرون به صرفه است. این محصول یکی از مهم‌ترین و پرفروش‌ترین انواع سنگ های تراورتن به شمار می‌ آید. این سنگ ها به دلیل قیمت مناسب، خلل و فرج کم، داشتن رنگ های پر طرفدار و مقاومت و استحکام بالا جزو پرفروش ترین سنگ های تراورتن قرار دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *